De clichétruc om uit een hervulbare 1-literfles te drinken zullen we je besparen, want die slapeloze nachten omdat je die laatste halve fles nog snel voor bedtijd ad fundum leegdronk zijn niet ideaal. Onderstaande manieren helpen je echt om meer water te drinken.
1. Begin je dag met een glas water
Kom jij ‘s ochtends niet op gang tenzij je een kop koffie hebt opgeslurpt? Terecht, want ouders hebben nu eenmaal redenen zat om moe te zijn. Dat shot cafeïne kun je ook vervangen door een glas water. Even wennen, maar het is wel verfrissend.
2. Over koffie gesproken
Drink voor elk kopje koffie een glas water. Voor het slapengaan drink je geen koffie (cafeïne weet je wel?) en dus ook geen overdreven hoeveelheden water. Die nachtelijke bezoekjes naar het toilet bespaar je jezelf dus.
3. Drink uit een glas of via een rietje
Als je uit een fles drinkt, krijg je per slok minder binnen dan wanneer je water uit een glas drinkt. Slokken via een rietje zijn over het algemeen ook groter dan die uit een fles.
4. Hervullen betekent drinken
Hervul jij je glas zodra het leeg is? Dat is een goed plan. Op die manier staat dat volle glas weer meteen in je gezichtsveld en wordt ieder excuus om tussendoor niet regelmatig te drinken meteen geëlimineerd.
5. Drink niet gewoon om twee liter per dag te halen
In plaats van voor twee liter water per dag te gaan omdat iedereen beweert dat dat gezond is, sta je beter stil bij jouw specifieke noden. Drink bijvoorbeeld een glas water voor iedere maaltijd om je spijsvertering op gang te helpen.

Auteur: Jill Goetschalckx: bron: wwww.gezondheid.be